W sytuacji, kiedy kredyt został wcześniej spłacony niż wynikało to z harmonogramu, pożyczkodawca powinien proporcjonalnie obniżyć i zwrócić wszystkie koszty zaciągniętego kredytu. Niestety, ale niektóre instytucje finansowe nadal nie rozliczają się ze swoimi klientami i mimo że umarzają odsetki za czas, w którym kredytobiorca nie będzie już korzystać z kredytu, zatrzymują dla siebie część opłat administracyjnych.
Mądre gospodarowanie pieniędzmi to sztuka minimalizowania tylko tych kosztów, które są nam zbędne, po to, żeby mieć więcej pieniędzy na to, co jest dla nas ważne.
Kredytobiorca nie musi jednak biernie przyglądać się takiemu stanowi rzeczy, bowiem zarówno przepisy prawa powszechnie obowiązującego, jak dotychczasowe orzecznictwo sądowe, stanowią podstawę do wystąpienia na drodze sądowej przeciwko bankom. Roszczenia klientów banków mogą dotyczyć zwrotu nie tylko kosztów rozłożonych w czasie m.in. odsetki, składki na ubezpieczenia, ale również prowizji, opłat administracyjnych.
Prosimy o przesłanie skanu dokumentów, można również w formie papierowej przesłać je na adres spółki.