Wypadki przy pracy nie należą do rzadkości. Zdarzają się one zarówno w wielkich zakładach pracy jak i w kilkuosobowych firmach. Niska świadomość społeczna, a niejednokrotnie presja pracodawcy powoduje, że rezygnujemy z ubiegania się o odszkodowanie, które należy się z tytułu wypadku w pracy. Podmiotem odpowiedzialnym do wypłaty wszelkich roszczeń jest ubezpieczyciel OC pracodawcy, w sytuacji jednak gdy taka osoba nie wykupiła polisy OC, to nasze roszczenia kierujemy bezpośrednio do pracodawcy.
Poszkodowany dysponuje co najmniej kilkoma roszczeniami wobec podmiotu odpowiedzialnego do wypłaty:
Akceptacja tego, co się stało jest pierwszym krokiem do przezwyciężenia konsekwencji każdego nieszczęścia.
Uzyskanie odszkodowania od pracodawcy jest jak najbardziej możliwe. Poszkodowany powinien pamiętać o rzetelnym i skrupulatnym gromadzeniu dokumentacji związanej ze zdarzeniem. Odpowiednie przygotowanie się do sprawy stwarza dużo większą szansę na powodzenie i wygranie procesu.
Prosimy o przesłanie skanu dokumentów, można również w formie papierowej przesłać je na adres spółki.